
In het onderzoek zijn 1.400 jongeren ondervraagd over hun inkomsten en uitgaven, consumptiegedrag, tijd- en mediabesteding en dromen. Daaruit blijkt onder meer dat televisie als reclamemedium nog altijd het beste scoort, op afstand gevolgd door tijdschriften, affiches en radio en als hekkensluiters bioscoopreclame, kranten en internet. Ook merken doen het nog steeds goed. In de meeste productcategorieën is het merk het doorslaggevende keuzecriterium, vooral onder mannen.
De onderzoeksuitkomsten hebben uiteindelijk geresulteerd in een indeling van jongeren in verschillende subgroepen. Voor de categorie voeding bijvoorbeeld, zijn drie groepen te onderscheiden: well-advised explorers (proberen nieuwe smaken, maar binnen budget), brand lovers (merkentrouw vanwege identiteit) en brand believers (merkentrouw vanwege kwaliteit, smaak). Brand believers zijn vaak thuiswonende jongeren, terwijl well-advised explorers eerder stellen zijn.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensBron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee