Squeeze-bemanning neemt ontslag


Reden van de breuk is volgens hoofdredacteur Edwin Reinerie een verschil van inzicht in het te voeren beleid met uitgeverij Argo Media, de vroegere NTG. Reinerie: 'Wij wilden het blad laten groeien, en vroegen tevergeefs om meer marketing-inspanningen. Daarnaast wilde de directie er een frivool, ietwat plat product van maken, en wij een luxe stijlproduct.'
Volgens Argo-directeur Frans Makau is precies het tegenovergestelde aan de hand: 'Ik vond dat het niveau ranzig begon te worden, met advertenties voor darkrooms, en ben dus al met een ander redactieteam in gesprek.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSReinerie en de zijnen hebben nog gepoogd het blad van Argo Media over te nemen, maar dat is niet gelukt. Het laatste Squeeze-nummer van de hand van het huidige team ligt morgen in de winkel. Intussen kondigen Reinerie en zijn medewerkers aan, met een nieuwe gayglossy te komen.
Wanneer dat nieuwe blad op de markt komt, en hoe het gaat heten, is nog niet bekend. Makau is er niet rouwig om. Hij wenst het team alle goeds. En het volgende nummer van Squeeze ligt gewoon volgens planning, over zes weken in de winkel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid