Overslaan en naar de inhoud gaan

Doe aan hybride marketing

In veel organisaties ligt de marketingfunctie onder vuur. Minder geld, minder mensen, minder invloed en dus minder zelfvertrouwen. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of het nu ligt aan te weinig ‘harde’ marketingresultaten, geldgebrek of het vermeende onvermogen van marketeers om ‘zakelijk te denken’, feit is dat in de meeste grote bedrijven ‘marketing’ niet langer een traditionele afdeling vormt. Marketeers ontplooien hun activiteiten en kwaliteiten door de hele organisatie heen, van financiën tot sales en van productontwikkeling tot CRM.

related partner content for mobile comes here

Marketeers onder vuur kunnen daar lering uit trekken. Zij moeten:

  • De productiviteit van hun inspanningen meetbaar maken, en daarbij de lange- en kortetermijndoelen onderscheiden. Bij de eerste categorie gaat het om echte, strategische marketingactiviteiten, bij de tweede vooral om tactische salesinspanningen.
  • Nauw samenwerken met de financiële afdeling om duidelijk te maken dat investeren in de lange termijn wel degelijk lonend is.
  • Hard werken aan het opbouwen van brand equity, en tegelijkertijd benadrukken dat dit meer oplevert dan een goede relatie met de eindgebruiker; ook retailers en andere zakelijke relaties profiteren ervan.
  • Benadrukken dat innovatie-inspanningen meer opleveren wanneer deze worden begeleid door valide markt- en klantenonderzoek. Bron: Mit Sloan Management Review
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in