
Of het nu ligt aan te weinig ‘harde’ marketingresultaten, geldgebrek of het vermeende onvermogen van marketeers om ‘zakelijk te denken’, feit is dat in de meeste grote bedrijven ‘marketing’ niet langer een traditionele afdeling vormt. Marketeers ontplooien hun activiteiten en kwaliteiten door de hele organisatie heen, van financiën tot sales en van productontwikkeling tot CRM.
Marketeers onder vuur kunnen daar lering uit trekken. Zij moeten:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- De productiviteit van hun inspanningen meetbaar maken, en daarbij de lange- en kortetermijndoelen onderscheiden. Bij de eerste categorie gaat het om echte, strategische marketingactiviteiten, bij de tweede vooral om tactische salesinspanningen.
- Nauw samenwerken met de financiële afdeling om duidelijk te maken dat investeren in de lange termijn wel degelijk lonend is.
- Hard werken aan het opbouwen van brand equity, en tegelijkertijd benadrukken dat dit meer oplevert dan een goede relatie met de eindgebruiker; ook retailers en andere zakelijke relaties profiteren ervan.
- Benadrukken dat innovatie-inspanningen meer opleveren wanneer deze worden begeleid door valide markt- en klantenonderzoek. Bron: Mit Sloan Management Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee