KPN kiest voor They, N=5 en Lowe
Patrick Kuijsters, directeur branding & marketingcommunicatie, zegt voor deze onorthodoxe opzet te hebben gekozen, omdat KPN van een bureaugroep een grote mate van creativiteit en flexibiliteit verwacht. ‘Tegelijkertijd creëren we binnen een samenwerkingsconstructie van meerdere bureaus een gezonde vorm van onderlinge concurrentie.’
Kuijsters wil niet bevestigen met welke andere bureaus in de oriëntatie zijn overwogen, maar volgens betrouwbare bronnen waren dit in ieder geval de combinatie DDB en TBWA en FHV BBDO, het oude bureau van KPN.
FHV BBDO zal werkzaamheden voor KPN blijven verrichten voor onder andere het Hi merk. Saillant detail is dat de drie van de oprichters van They ‒ Jacques Kuyf, Roland van der Vorst en Sander Bakker - afkomstig zijn van FHV BBDO. Kuijsters spreekt pertinent tegen dat er al voor de oprichting van They zou zijn gesproken over een overstap.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaThey, Lowe en N=5 zullen samen het gehele account behandelen en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de eenheid van het merk KPN. Kuijster: ‘Ik wilde niet dat het merk zou worden opgeknipt, dus zij zullen alle onderdelen behandelen.’ Volgens hem hebben de bureaus de afgelopen twee maanden bewezen dat ze goed kunnen samenwerken. Ook zijn er over de honorering goede afspraken gemaakt, aldus Kuijsters.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid