Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN kiest voor They, N=5 en Lowe

Na een bureauoriëntatie gedurende augustus en september heeft KPN besloten met een combinatie van de bureaus They, Lowe en N=5 te gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Patrick Kuijsters, directeur branding & marketingcommunicatie, zegt voor deze onorthodoxe opzet te hebben gekozen, omdat KPN van een bureaugroep een grote mate van creativiteit en flexibiliteit verwacht. ‘Tegelijkertijd creëren we binnen een samenwerkingsconstructie van meerdere bureaus een gezonde vorm van onderlinge concurrentie.’

related partner content for mobile comes here

Kuijsters wil niet bevestigen met welke andere bureaus in de oriëntatie zijn overwogen, maar volgens betrouwbare bronnen waren dit in ieder geval de combinatie DDB en TBWA en FHV BBDO, het oude bureau van KPN.
FHV BBDO zal werkzaamheden voor KPN blijven verrichten voor onder andere het Hi merk. Saillant detail is dat de drie van de oprichters van They ‒ Jacques Kuyf, Roland van der Vorst en Sander Bakker - afkomstig zijn van FHV BBDO. Kuijsters spreekt pertinent tegen dat er al voor de oprichting van They zou zijn gesproken over een overstap.

They, Lowe en N=5 zullen samen het gehele account behandelen en zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de eenheid van het merk KPN. Kuijster: ‘Ik wilde niet dat het merk zou worden opgeknipt, dus zij zullen alle onderdelen behandelen.’ Volgens hem hebben de bureaus de afgelopen twee maanden bewezen dat ze goed kunnen samenwerken. Ook zijn er over de honorering goede afspraken gemaakt, aldus Kuijsters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in