Yahoo lanceert oorlogswebsite


Yahoo heeft oorlogscorrespondent Kevin Sites van CNN ingehuurd om een multimedia-website te maken die verslag doet van conflicten over de hele wereld. Dat schrijft de New York Times.
Op de site moeten originele videobeelden te zien zijn. De site moet 26 september live gaan en heet Kevin Sites in the Hot Zone.
Yahoo wil daarmee inspelen op de snel groeiende vraag naar video advertising op internet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLloyd Braun, voormalig voorzeter van ABC's entertainment groep en nu hoofd van Yahoo's mediagroep, zegt dat het bedrijf op allerlei gebieden een programma wil ontwikkelen ? nieuws, sport, gezondheid, entertainment, geld ? maar dat het niet de intentie heeft een nieuwsbedrijf te worden.
Sites gaat de wereld rondreizen naar brandhaarden en dagelijks 600 tot 800 woorden produceren, een dia-voorstelling van 5 tot 10 digitale beelden en een audio reisverslag.
Verder gaat hij online chats hosten en kunnen Yahoo gebruikers commentaren posten op message boards.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid