Meer dan helft marketeers zet e-mail in


Het DM-budget stijgt in het vierde kwartaal van 2005 met 42 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2004. Dit volgens DM en SP-vakblad AdfoResult en e-mailmarketingbureau Mailmedia, die er onderzoek naar deden. Aan het kwartaalonderzoek, de DM Barometer genaamd, deden 226 marketeers mee.
De branche Automotive maakt het meest gebruik van post, de branche Telecom / ICT bedrijven maakt het meest gebruik van SMS- en e-mailmarketing.
Op de vraag hoe de deelnemers van de DM Barometer denken dat de bestedingen van DM in het gehele Nederlandse bedrijfsleven uitvallen, antwoordt meer dan 59 procent hoger. 74 Procent wil dat er betere opleidingsmogelijkheden komen op het gebied van Direct Marketing.
In het vierde kwartaal van 2005 is een meerderheid van de leden van de DM Barometer van plan e-mailmarketing in te zetten (51 procent). Gevolgd door viral marketing (12 procent), maar ook weblog (11 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid