Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer dan helft marketeers zet e-mail in

Het grootste gedeelte van het DM-budget is gereserveerd voor post (27 procent), de eigen website (18 procent) en e-mailmarketing (13…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het DM-budget stijgt in het vierde kwartaal van 2005 met 42 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2004. Dit volgens DM en SP-vakblad AdfoResult en e-mailmarketingbureau Mailmedia, die er onderzoek naar deden. Aan het kwartaalonderzoek, de DM Barometer genaamd, deden 226 marketeers mee.
De branche Automotive maakt het meest gebruik van post, de branche Telecom / ICT bedrijven maakt het meest gebruik van SMS- en e-mailmarketing.

related partner content for mobile comes here

Op de vraag hoe de deelnemers van de DM Barometer denken dat de bestedingen van DM in het gehele Nederlandse bedrijfsleven uitvallen, antwoordt meer dan 59 procent hoger. 74 Procent wil dat er betere opleidingsmogelijkheden komen op het gebied van Direct Marketing.
In het vierde kwartaal van 2005 is een meerderheid van de leden van de DM Barometer van plan e-mailmarketing in te zetten (51 procent). Gevolgd door viral marketing (12 procent), maar ook weblog (11 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in