Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven zien bloggers nog over het hoofd

Richard Edelman, voorman van PR-bureau Edelman en fervent blogger, onderzocht voor zijn klanten de blogosphere (via Technorati) en komt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Richard Edelman, voorman van PR-bureau Edelman en fervent , onderzocht voor zijn klanten de blogosphere (via ) en komt vervolgens tot de volgende conclusies:

related partner content for mobile comes here

34 procent van de bloggers blogt met name voor de exposure. Bloggers willen vooral gezien worden als autoriteit in hun vakgebied. Volgens Edelman betekent dit dat deze personen gedreven zijn en in zijn voor een pittige discussie. Een belangrijke doelgroep dus voor bedrijven en pr-bureaus, die nu nog geheel over het hoofd wordt gezien.

Volgens Edelman is 48 procent van de bloggers nog nooit benaderd door een bedrijf of PR-bureau. Een van de grootste frustraties van de bloggers is dan ook dat bedrijven nog steeds niet doorhebben dat weblogs zo enorm invloedrijk zijn. De meeste bloggers (51 procent) posten minstens 1 keer per week een artikel over een bedrijf, een product of de werknemers van een bedrijf.

45 procent van de responderende bloggers zegt de informatie die bedrijven over hun eigen producten geven enigszins betrouwbaar te vinden, 35 procent vindt het zeer betrouwbaar. De info van PR-bureaus wordt echter niet helemaal betrouwbaar gevonden, 33 procent vertrouwt het helemaal niet, 21 procent wel.

Niet echt reclame voor de PR, de cijfers suggereren dat bedrijven beter zelf met berichten naar buiten kunnen komen, in plaats van daarvoor een bureau in te schakelen.

85 procent vindt corporate blogs enigszins betrouwbaar, 18 procenten vindt dat werknemersblogs zeer betrouwbaar zijn. Consumenten geloven daarnaast wel eerder de blog van een werknemer (35 procent), dan de blog van een directielid (19 procent)

Bedrijven zijn overigens slecht in hun communicatie met bloggers: 16 procent van de bloggers ontvangt weleens een e-mail om aan een discussie deel te nemen, 41 procent ziet helemaal geen interactie, 15 pro-cent ontvangt persberichten.

Directeur/eigenaar Richard Edelman ziet in weblogs een grote toekomst voor PR weggelegd. Hij was een tijdje terug in Amsterdam en dat leverde dit op.
Het gehele onderzoek is terug te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in