Overslaan en naar de inhoud gaan

Verslag van derde E-recruitment seminar

Met de blik gericht op de succesvolle, Britse moeder organiseerde Totaljobs vandaag alweer het derde E-recruitment seminar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de blik gericht op de succesvolle, Britse organiseerde Totaljobs vandaag alweer het derde E-recruitment seminar.

related partner content for mobile comes here

Eerder dit jaar werd het evenement voor een en keer gehouden. Net als de laatste editie werden meer dan 100 vakgenoten verwelkomt.

Bijna een jaar geleden lanceerde Reed Elsevier de website , tegelijk met het door geïnitieerde . Opeens waren er twee nieuwelingen die de concurrentie aandurfden met gevestigde namen als Monster, Nationale Vacaturebank, Stepstone, Jobtrack en Intermediair. Over de allereerste interactieve carrièresite van ons land, , werd toen nauwelijks nog gesproken.

Om kwart over 10 vanmorgen kondigde dagvoorzitter de eerste spreker aan. René Herremans preekt, geheel in lijn met zijn eerder dit jaar verschenen , over het consequent doorvoeren van arbeidsmarktcommunicatie. Dus niet alleen organisatiewaarden en merkbeleving communiceren om nieuwe medewerkers te werven. Maar: onderhoud de relatie met personeel en ex-werknemers op dezelfde manier en met gelijknamige boodschap. Uit CRM en HRM ontstaat zo dus Employee Relationship Management (ERM).

blijft jammer genoeg steken op té algemene tips voor het selecteren van het meest geschikte, online wervingskanaal.

Reclameman hopte van vergijzing en verkleuring via online merken bouwen naar het managen van relaties met personeel en werkzoekenden. Zoals verwacht deed hij dit vanuit een communicatief perspectief, maar juist dat was leerzaam voor een online marketeer.

Na de lunch liet zien wat ze in haar vijfjarig dienstverband bij heeft opgebouwd. En dat is heel wat, zo bleek uit haar presentatie en uit de prijs voor . Dit praktijkgeval gebruikt weblogs en videofilms om als compleet werkgeversmerk doorlopend te kunnen werven.

Dat het vandaag niet alleen om recruitment draaide, bewees de Belg met een actuele case over pre-screening via het web. Met een grappige vergelijking probeerde hij aan te tonen dat er een verband bestaat tussen online assessments en de kwaliteit van het wervingsproces. Niet geheel waterdicht volgens mij, maar wel interessant.

De ervaren Loek Hogenhout van besloot met de enige juiste constatering. De huidige situatie van e-recruitment is geen eindpunt, maar een ! En daar sluit ik me volledig bij aan!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in