Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtuele warmte voor de prosumer

"Banken verliezen het contact met de belangrijkste klanten" zo lees ik bij Marketing-Online.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Banken verliezen het contact met de belangrijkste klanten" zo lees ik bij .

related partner content for mobile comes here

Een zeer interessant onderzoek van Forrester Research. Een belangrijke groep van de klanten gebruikt de kanalen internet en telefoon waardoor ze het contact verliezen is de constatering.

De verwachting van Forrester is dat er meer adviescentra gaan ontstaan zoals de ABN Amro dat aan het introduceren is. Ook de Rabobank is ook druk bezig . Een hebben ze al.

Nog interessanter is de constatering van Forrester dat via het online kanaal veel meer ingespeeld kan worden op de adviesbehoefte. Maar hoe doe je dat?

Doordat financiële dienstverleners zich te storten op selfservice wordt de dienstverlening inwisselbaar. Het creëren van virtuele warmte is het middel om het verschil te maken.

Hoe bereik je virtuele warmte? Het recept is het combineren van de waarde van de fysieke relatie met de virtuele mogelijkheden. Dit is te vertalen in vijf fundamenten (zie ook ).

1. Niet iedereen is gelijk, ook niet online; in een online omgeving kan de dienstverlening optimaal worden afgestemd.
2. Een fysiek adviesgesprek wordt vertaald naar een online dialoog waar ook wordt 'geluisterd' naar de klant.
3. Intergrale ondersteuning via chat en co-browsing kan de klant pro-actief en reactief worden ondersteund in het aankoopbeslissingsproces.
4. Het product-op-maat is een voorwaarde. "Verzekeren kan je zelf" op basis van standaardmodules is een goed begin, echt onderscheid krijg je via een persoonlijk product.
5. De online dienstverlening moet een beleving zijn. Aansluiten op de unieke waarden van het merk en een gedenkwaardige ervaring met meerwaarde.

Het bieden van online dienstverlening met virtuele warmte is de manier om de te bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in