De marketing van NIKE


Adidas en Reebok gaan het samen opnemen tegen NIKE. Wordt volgens mij toch een moeilijk verhaal. Immers? NIKE is goed bezig. Het hele NIKE ID begint behoorlijk vorm te krijgen. Met een paar muisclicks stel je je eigen schoenen samen met je eigen signatuur. Mass customization noemen de experts dit. Verder trof ik recent in Amerika mooie NIKE WOMEN winkels aan. Met? je raadt het al? alleen naar de 'latest' in dames sportkleding. Ook NIKE FOOTBALL is een voorbeeld van het feit dat NIKE de markt ?volgens experts- duidelijk segmenteert en alleen op zoek gaat naar de echt interessante en onderscheidende 'edges'. Ook liep ik tegen een relatief nieuw fenomeen aan: NIKE FREE. Even een anti-trend op alle dempers, hielstabilisatoren en corrigerende zolen. De filosofie is simpel. Eigenlijk is het lopen op je blote voeten het beste. Vandaar een aparte collectie. Met kale schoenen. Zonder toetsers en bellen. Geldt dit ook voor het prijskaartje? Een luttelijk bedrag van 185 dollar voor op een luxe manier op je blote voeten lopen. Dat noemen de experts -als ik me niet vergis- marketing!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid