HelloFresh profiteert sterk van coronacrisis
HelloFresh, bezorger van maaltijdboxen, heeft tot nu toe sterk geprofiteed van de coronacrisis doordat veel mensen ervoor kozen om maaltijdboxen te laten bezorgen in plaats van zelf naar de winkel te gaan. HelloFresh slaagt er bovendien beter in om zijn klanten vast te houden en merkt dat ze meer bestellen.
De onderneming, die recent nog zijn verwachtingen verhoogde voor heel 2020, sloot de meetperiode af met een omzet van 972,1 miljoen euro. In vergelijking met een jaar eerder was daarmee sprake van een groei van 123 procent. In totaal werden 18,1 miljoen orders bij HelloFresh geplaatst, wat een stijging met 103 procent betekende.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet klantenbestand dikte in de periode met 74 procent aan tot 4,2 miljoen actieve klanten. Verder kwam het aangepaste bedrijfsresultaat uit op een recordstand van 153,6 miljoen euro en wist HelloFresh de winstmarges aanzienlijk te verbeteren.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid