Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen groei Nederlandse reclamebestedingen

De advertentiebestedingen in Nederland zullen dit jaar niet uitkomen boven die van 2003. Voor volgend jaar wordt in Nederland een netto…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de nieuwste uitgave van de Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia. Hoewel de daling van de advertentiebestedingen niet te vergelijken is met die van vorig jaar, is de markt er nog niet bovenop. De sportzomer gaf de mediaomzet volgens het bureau ‘in zeer beperkte mate’ een boost. Vooral print heeft dit jaar opnieuw moeten inleveren (3 tot 4 procent). Met name de dagbladen waren daar debet aan. De audiovisuele markt liet een bescheiden groei optekenen (1 tot 2 procent).

related partner content for mobile comes here

ZenithOptimedia gelooft in de nieuwe tv-zender van John de Mol. De verwachting is dat de mediaondernemer binnen een half jaar tijd op 5 procent marktaandeel kan rekenen. Kijktijd die vooral bij de publieken vandaan zal komen.

Voor de komende jaren komt de winst vooral van internet, verwacht ZenithOptimedia. Ook in 2007 zal internet niet meer dan 5 procent van het totaal uitmaken, maar daarmee heeft het medium zich al ruim meer budget toegeëigend dan bijvoorbeeld buitenmedia en bioscoop. E-mailmarketing en search engine positioning zijn in die cijfers nog niet meegenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in