Geen groei Nederlandse reclamebestedingen


Dit blijkt uit de nieuwste uitgave van de Advertising Expenditure Forecasts van ZenithOptimedia. Hoewel de daling van de advertentiebestedingen niet te vergelijken is met die van vorig jaar, is de markt er nog niet bovenop. De sportzomer gaf de mediaomzet volgens het bureau ‘in zeer beperkte mate’ een boost. Vooral print heeft dit jaar opnieuw moeten inleveren (3 tot 4 procent). Met name de dagbladen waren daar debet aan. De audiovisuele markt liet een bescheiden groei optekenen (1 tot 2 procent).
ZenithOptimedia gelooft in de nieuwe tv-zender van John de Mol. De verwachting is dat de mediaondernemer binnen een half jaar tijd op 5 procent marktaandeel kan rekenen. Kijktijd die vooral bij de publieken vandaan zal komen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de komende jaren komt de winst vooral van internet, verwacht ZenithOptimedia. Ook in 2007 zal internet niet meer dan 5 procent van het totaal uitmaken, maar daarmee heeft het medium zich al ruim meer budget toegeëigend dan bijvoorbeeld buitenmedia en bioscoop. E-mailmarketing en search engine positioning zijn in die cijfers nog niet meegenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid