Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediasector zoekt ander soort manager

Nieuwe technieken veranderen de media- en entertainmentindustrie fundamenteel. Een grote meerderheid van het topmanagement in die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Ernst & Young in het rapport 'Fast Forward: Technology Propels Media & Entertainment CEO's into the Future' De bestuurders die aan het onderzoek deelnamen menen ook dat het opslaan en aanbieden van informatie in digitale vorm (digitization of content) en de steeds grootschaliger invoering van breedband distributietechnologieën de bestaande businessmodellen aanzienlijk zullen veranderen.
Ernst & Young sprak met 23 ceo's, cfo's en vooraanstaande financieel belanghebbenden zoals topbestuurders van grote wereldwijde ondernemingen als The Walt Disney Group, Viacom, Time Warner, Sony Corporation of America, Reuters Group, Metro-Goldwyn-Mayer, Liberty Media Corporation, EMI Group, The Direct TV Group en Clear Channel Communications.

related partner content for mobile comes here

Eugène Bartman, partner bij Ernst & Youngs Media en Entertainment groep zegt dat de trends uit het onderzoek zeer belangrijk zijn voor de Nederlandse media- en entertainmentindustrie: 'Nederland is geen eiland. Trends uit de Verenigde Staten waaien gemakkelijk over. Nederland moet rekening houden met de sterke opkomst van digitale televisie en digitale videorecorders (DVR). In de Verenigde Staten denkt men dat in 2007 al zo'n 24,7 miljoen Amerikaanse huishoudens gebruikmaakt van een DVR. Dit betekent dat de sector veel advertentie-inkomsten gaat mislopen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in