Mediasector zoekt ander soort manager
Dat meldt Ernst & Young in het rapport 'Fast Forward: Technology Propels Media & Entertainment CEO's into the Future' De bestuurders die aan het onderzoek deelnamen menen ook dat het opslaan en aanbieden van informatie in digitale vorm (digitization of content) en de steeds grootschaliger invoering van breedband distributietechnologieën de bestaande businessmodellen aanzienlijk zullen veranderen.
Ernst & Young sprak met 23 ceo's, cfo's en vooraanstaande financieel belanghebbenden zoals topbestuurders van grote wereldwijde ondernemingen als The Walt Disney Group, Viacom, Time Warner, Sony Corporation of America, Reuters Group, Metro-Goldwyn-Mayer, Liberty Media Corporation, EMI Group, The Direct TV Group en Clear Channel Communications.
Eugène Bartman, partner bij Ernst & Youngs Media en Entertainment groep zegt dat de trends uit het onderzoek zeer belangrijk zijn voor de Nederlandse media- en entertainmentindustrie: 'Nederland is geen eiland. Trends uit de Verenigde Staten waaien gemakkelijk over. Nederland moet rekening houden met de sterke opkomst van digitale televisie en digitale videorecorders (DVR). In de Verenigde Staten denkt men dat in 2007 al zo'n 24,7 miljoen Amerikaanse huishoudens gebruikmaakt van een DVR. Dit betekent dat de sector veel advertentie-inkomsten gaat mislopen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid