Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele kortingsbon begin 2005 van start

Een nieuwe vorm van actiemarketing voor retailers is de Mobiele Kortingsbon; korting en voordeel op vertoon van je mobiele telefoon. Begin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren zijn steeds minder beïnvloedbaar via bestaande kanalen, maar staan wel open voor communicatie via de mobiele telefoon, mits het moment en de duur van die communicatie zelf kan worden bepaald. De Mobiele Kortingsbon speelt daarop in; bewust niet met SMS omdat dat voor marketingdoeleinden als te opdringerig wordt ervaren.
Het werkt als volgt: de mobiele beller loopt door de stad en surft via het menu van de telecomaanbieder naar De Mobiele Kortingsbon, op zoek naar aanbiedingen. Hij maakt een keuze, bijvoorbeeld twee hamburgers voor de prijs van één, en krijgt de korting aan de kassa op vertoon van de 'bon' op zijn mobiele telefoon.

related partner content for mobile comes here

De Mobiele Kortingsbon biedt de retailer meer mogelijkheden tot actualiteit, timing, klantentrouw en effectiviteit. Zo kunnen aanbiedingen worden gedaan op gezette tijden, bijvoorbeeld tijdens stille uren in de winkel. Ook kunnen kortlopende acties, wisselend per uur, worden aangeboden. Gebruikers kunnen worden gevolgd op de site, wat de mogelijkheid tot loyaliteitsacties biedt. Retailers betalen per gedownloade bon, dus het geld wordt effectief besteed.

De dienst wordt gratis aangeboden aan consumenten en is bereikbaar via i- mode van KPN, Orange World en t-zones van T-Mobile. Er zijn bijna 800.000 actieve gebruikers (circa 1,3 miljoen abonnees). Nagenoeg 100 procent van de consumenten tussen 17 en 35 jaar heeft een mobiele telefoon. Meer dan twee miljoen telefoons zijn geschikt voor dit medium. Omdat mobiel internet steeds toegankelijker wordt, stijgt het aantal gebruikers sterk. De Mobiele Kortingsbon maakt gebruik van GPRS en UMTS.
De Mobiele Kortingsbon is ontwikkeld door adgj mobile marketing B.V . in samenwerking met KPN, Orange en T-Mobile.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in