Mobiele kortingsbon begin 2005 van start


Jongeren zijn steeds minder beïnvloedbaar via bestaande kanalen, maar staan wel open voor communicatie via de mobiele telefoon, mits het moment en de duur van die communicatie zelf kan worden bepaald. De Mobiele Kortingsbon speelt daarop in; bewust niet met SMS omdat dat voor marketingdoeleinden als te opdringerig wordt ervaren.
Het werkt als volgt: de mobiele beller loopt door de stad en surft via het menu van de telecomaanbieder naar De Mobiele Kortingsbon, op zoek naar aanbiedingen. Hij maakt een keuze, bijvoorbeeld twee hamburgers voor de prijs van één, en krijgt de korting aan de kassa op vertoon van de 'bon' op zijn mobiele telefoon.
De Mobiele Kortingsbon biedt de retailer meer mogelijkheden tot actualiteit, timing, klantentrouw en effectiviteit. Zo kunnen aanbiedingen worden gedaan op gezette tijden, bijvoorbeeld tijdens stille uren in de winkel. Ook kunnen kortlopende acties, wisselend per uur, worden aangeboden. Gebruikers kunnen worden gevolgd op de site, wat de mogelijkheid tot loyaliteitsacties biedt. Retailers betalen per gedownloade bon, dus het geld wordt effectief besteed.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De dienst wordt gratis aangeboden aan consumenten en is bereikbaar via i- mode van KPN, Orange World en t-zones van T-Mobile. Er zijn bijna 800.000 actieve gebruikers (circa 1,3 miljoen abonnees). Nagenoeg 100 procent van de consumenten tussen 17 en 35 jaar heeft een mobiele telefoon. Meer dan twee miljoen telefoons zijn geschikt voor dit medium. Omdat mobiel internet steeds toegankelijker wordt, stijgt het aantal gebruikers sterk. De Mobiele Kortingsbon maakt gebruik van GPRS en UMTS.
De Mobiele Kortingsbon is ontwikkeld door adgj mobile marketing B.V . in samenwerking met KPN, Orange en T-Mobile.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid