Overslaan en naar de inhoud gaan

Game tijd stijgt radicaal

In vergelijking met 2009 wordt er in 2010 70 procent meer tijd besteed aan gaming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gemiddeld werden in 2010 bijna vijf uur per week besteed aan het spelen van games. (Mannen zes uur, vrouwen vier uur.) Dat is 70 procent meer dan in het jaar ervoor. Dat blijkt uit een onderzoek van Newzoo onder 20 duizend respondenten in tien landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Brazilië, Rusland en Nederland.

related partner content for mobile comes here

In Nederland (N=1600) ligt de tijdbesteding per week aan games nog hoger: 7,8 uur. Van die 7,8 uur wordt ruim een vijfde gespeeld via social media en/of mobiel. Daarmee neemt social en mobile gaming ook toe.

Peter Warman, CEO van Newzoo in Nederland ziet in de stijging kansen voor adverteerders. Warman: ‘Games zouden een logisch onderdeel moeten zijn van een merk en van haar online -, social - en mobiele strategie. Games bieden puur bereik en, indien relevant, een mogelijk de aandacht van de consument vast te houden.’ Desalniettemin zegt hij het een misvatting te vinden dat games een nieuw fenomeen is naast online, social en mobile media. Warman: ‘Zeker op sociale netwerken en mobiel is games nummer 1 content en nummer 2 activiteit, direct na het communiceren zelf.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in