Game tijd stijgt radicaal


Gemiddeld werden in 2010 bijna vijf uur per week besteed aan het spelen van games. (Mannen zes uur, vrouwen vier uur.) Dat is 70 procent meer dan in het jaar ervoor. Dat blijkt uit een onderzoek van Newzoo onder 20 duizend respondenten in tien landen, waaronder Duitsland, Frankrijk, Brazilië, Rusland en Nederland.
In Nederland (N=1600) ligt de tijdbesteding per week aan games nog hoger: 7,8 uur. Van die 7,8 uur wordt ruim een vijfde gespeeld via social media en/of mobiel. Daarmee neemt social en mobile gaming ook toe.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPeter Warman, CEO van Newzoo in Nederland ziet in de stijging kansen voor adverteerders. Warman: ‘Games zouden een logisch onderdeel moeten zijn van een merk en van haar online -, social - en mobiele strategie. Games bieden puur bereik en, indien relevant, een mogelijk de aandacht van de consument vast te houden.’ Desalniettemin zegt hij het een misvatting te vinden dat games een nieuw fenomeen is naast online, social en mobile media. Warman: ‘Zeker op sociale netwerken en mobiel is games nummer 1 content en nummer 2 activiteit, direct na het communiceren zelf.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid