Overslaan en naar de inhoud gaan

'Internetbedrijven duperen klanten'

Bedrijven als Google, Apple, Facebook en Microsoft duperen hun klanten met eigen regels en voorwaarden. Ook worden deze regels regelmatig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim de helft krijgt een onvoldoende, vooral Amerikaanse bedrijven, zo blijkt uit onderzoek van het tijdschrift en RTL Nieuws naar de voorwaarden van 21 internetbedrijven.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek worden de gebruikersvoorwaarden op 'schokkende' wijze herschreven in het nadeel van de consument. Door 'wollige juristenpraat' blijft dat verborgen. Het zou er vaak op neerkomen dat mensen door akkoord te gaan afstand doen van vrijwel al hun rechten. Uit het onderzoek blijkt ook dat veel bedrijven gegevens mogen doorverkopen.

Microsoft, Paypal en Facebook krijgen van de lezers van Bright die de voorwaarden lazen het rapportcijfer 3, en Google, Apple, Spotify en Flickr een 4. Skype, eBay en Marktplaats doen het met een 6 wat beter en Twitter en Hyves krijgen een 7.

Bron: Novum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in