'Internetbedrijven duperen klanten'
Ruim de helft krijgt een onvoldoende, vooral Amerikaanse bedrijven, zo blijkt uit onderzoek van het tijdschrift Bright en RTL Nieuws naar de voorwaarden van 21 internetbedrijven.
Volgens het onderzoek worden de gebruikersvoorwaarden op 'schokkende' wijze herschreven in het nadeel van de consument. Door 'wollige juristenpraat' blijft dat verborgen. Het zou er vaak op neerkomen dat mensen door akkoord te gaan afstand doen van vrijwel al hun rechten. Uit het onderzoek blijkt ook dat veel bedrijven gegevens mogen doorverkopen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMicrosoft, Paypal en Facebook krijgen van de lezers van Bright die de voorwaarden lazen het rapportcijfer 3, en Google, Apple, Spotify en Flickr een 4. Skype, eBay en Marktplaats doen het met een 6 wat beter en Twitter en Hyves krijgen een 7.
Bron: Novum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid