Overslaan en naar de inhoud gaan

Explosieve groei voor mobiel adverteren

De bestedingen aan mobiel adverteren groeien wereldwijd explosief met 109%.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de nieuwste aflevering van de door online advertentieplatform Turn samengestelde , die betrekking heeft op het eerste kwartaal van 2014.

related partner content for mobile comes here

Het rapport laat zien dat de prijsvorming van online adverising in de meer volwassen en daardoor sterk concurrerende markten zoals financiële dienstverlening en reizen, zich op een hoog niveau stabiliseert. Als verklaring geeft Turn dat data-gedreven inkoop de adverteerders meer inzicht levert, wat helpt om hun uitgaven beter te verdelen over de verschillende kanalen. Uit de onderzoeksresultaten blijkt bovendien dat adverteerders sterk investeren in opkomende regio’s en nieuwe kanalen. Zo schoten de bestedingen aan mobiele advertenties in de regio’s Europa en Azië bijvoorbeeld omhoog.

In vergelijking met het eerste kwartaal van 2013, toont het rappot een explosieve stijging aan mobiel adverteren (109%). Ook de bestedingen aan video advertising stijgen sterk, met 65%. Hoewel banner advertising wereldwijd wordt gezien als een traditioneel, minder snel groeiend kanaal, stijgen de uitgaven hieraan toch nog met 20%; evenveel als aan adverteren via sociale media.

Een analyse laat zien dat marketeers bereid zijn een hogere prijs te betalen om de doelgroep te bereiken als de concurrentie toeneemt. Dit verklaart de sterke stijging van de gemiddelde eCPM (effectieve kosten per duizend impressies) in verschillende kanalen. Hogere eCPM&;s zijn er voor adverteren in sociale media (64%), banners (21%) en mobiel adverteren (8%). Licht dalend is daarentegen de eCPM voor video advertising (1%). Dit als gevolg van toename van de beschikbare advertentieruimte.

Het rapport is gebaseerd op een analyse van data die afkomstig is van het Turn-platform dat miljarden impressies van digitale advertenties bevat. Via het Turn-platform worden dagelijks meer dan 100 miljard data-gedreven advertentiebeslissingen genomen op basis van meer dan 1,5 miljard geanonimiseerde kenmerken van klanten.  

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in