Overslaan en naar de inhoud gaan

Duivels dilemma voor Jupiler?

Het Belgische biermerk steunt zowel het Belgische als het Nederlandse voetbalteam tijdens het WK Voetbal. Best vreemd. Tijdschrift voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jupiler gaat goed in Nederland, vertelde Dito, marketingdirecteur bij AB-Inbev Benelux (hij is verantwoordelijk voor Jupiler in Nederland en België). Het merk groeit met dubbele cijfers.

related partner content for mobile comes here

Dat heeft  onder andere met activatie rond het voetbal te maken.  In zowel Nederland als België voert het biermerk campagne voor het WK voetbal, waarvan Jupiler officieel sponsor is op de bagagedrager van Budweiser, het grote merk van hetzelfde moederconcern. In zijn thuisland heeft Jupiler tal van producten en activaties, onder meer glazen en blikjes van de Rode Duivels. In Nederland presenteerde het het Jup Holland Jup-supportershirt.

Vreemd is het wel, een Belgisch merk dat zich in Nederland zo oranje presenteert.

Erwin Dito: ‘Dat begrijp ik en daar krijgen we van consumenten soms ook wel opmerkingen over’, zegt hij. ‘Het is ook een nieuwe situatie voor ons, want België was lang afwezig op het WK. Toch zien we dat onze Oranje-acties goed aanslaan op de winkelvloer. Nederlanders hebben er niet zoveel moeite mee en de Belgen ook niet. De sentimenten zijn ook niet zo groot als die rond Nederland en Duitsland.’

Hoe moeilijk is het voor Jupiler zich te positioneren tussen het brutale Bavaria en grote Heineken?

Dito: ‘We hebben een eigen positie, ook omdat we officieel sponsor zijn. Dat biedt voordelen, we hebben reclameborden rond het veld bij wedstrijden van het Nederlands elftal. Herinner je nog dat Wesley Sneijder na die tweede goal tegen Brazilië met zijn hand tegen zijn voorhoofd sloeg? Dat gebeurde allemaal met groot Jupiler in beeld. Toen stonden we dubbel te juichen. Het WK is een topplatform waarop we ons kunnen profileren in de lokale markten.’

Lees het hele artikel in Tijdschrift voor Marketing nummer 6 (voor abonnees).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in