Overslaan en naar de inhoud gaan

Het geloof van de Chilenen in hun voetbalelftal: 'Wij hebben de dood al verslagen'

In de WK-campagne van de Chileense bank Banco de Chile, wordt het volk alvast opgezweept door de 33 kompels die in 2012 een mijnramp…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Strijdbare taal en veel dramatiek in een commercial van Banco de Chile naar aanleiding van het komende WK Voetbal. Net als wij zien de Chilenen onze poule (Spanje, Nederland, Chili en Australië) als de poule des doods. Maar de Chilenen zijn daar niet bang voor. &;Wij hebben de dood al verslagen.&;

related partner content for mobile comes here

De mijnramp die in Chili in 2012 met een afliep, werd destijds direct al aangevat om het Chileense volk een peptalk te geven. De Chileense president Piñera zei: &;Na dit zijn jullie niet hetzelfde en is jullie land niet hetzelfde. Jullie zijn een inspiratie voor velen.&; Dezelfde dramatische toon is terug te vinden in commercial: &;In de 70 dagen die we onder de grond gevangen zaten, hebben we moeten bewijzen uit welk hout we zijn gesneden. We wisten dat buiten de mijn, miljoenen Chilenen in ons geloofden. Niets is onmogelijk voor een Chileen.&;

is de officiële sponsor van het Chileens elftal.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in