Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze 11 boeken nomineren de Belgen voor Marketing Book of the Year 2022

Nieuwe boeken voor op het nachtkastje? Deze vakliteratuur vinden onze zuiderburen de moeite waard.
Marketing Book of 2022
Marketing Book of 2022
© Bam
Marketing Book of 2022
Marketing Book of 2022
© Bam

De Belgian Association of Marketing (Bam), roept binnenkort het Marketing Book of the Year 2022 uit. In plaats van een beoordeling door een vakjury, zoals in Nederland de usance is, wordt de beroepsgroep zelf gevraagd om te stemmen op zijn of haar favoriete boek van 2022. Dit zijn de 11 genomineerden:

related partner content for mobile comes here
  • Communiceren als het (nog niet) brandt, Eveline De Ridder
  • De Power van Post, Tatjana Raman & Katrien Merckx
  • Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit, Marc De Laet & Frederik Picard & Pol Toye
  • Inspirerend spreken als leider, Filip Muyllaert
  • Kom op!, Marc Michils
  • Le marketing digital local expliqué à ma floriste, Georges-Alexandre Hanin
  • Nudging & Overtuigen, Reinout Van Zandycke & Ciska Wybo
  • Speak up now!, Wim Vermeulen
  • The Future of Shopping, Jorg Snoeck & Pauline Neerman
  • Vision of a better world. The Future in stories, Brice le Blévennec
  • Why innovation fails, Joachim De Vos

Snoeck en Neerman

Ondanks dat het gaat om vakliteratuur over marketing in hetzelfde taalgebied, is er maar weinig overlap in de nominaties van de Nederlandse variant van het marketingboek van het jaar: de Pim Marketing Literatuurprijs. Wellicht speelt mee dat de timing van de awards verschillen. Maar dan nog. Alleen The Future of Shopping van Jorg Snoeck en Pauline Neerman (beiden van RetailDetail) komen op beide shortlists voor. Dit waren vorig jaar oktober de Nederlandse nominaties:

  • Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
  • Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
  • Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
  • Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
  • Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
  • Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
  • Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
  • Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
  • Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
  • The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)

Nederlandse winnaar

De award ging in 2022 naar Sterk Digitaal Merk van Ingmar de Lange. Runners-up waren 'Duwtje in de juiste richting' van Joyce Croonen en Liza Luesink en, ja ja, ‘The future of shopping' van Jorg Snoeck en Pauline Neerman.

En nou maar zien of de Belgen Snoeck en Neerman wél op het hoofdpodium zullen zetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in