Overslaan en naar de inhoud gaan

DEPT® stippelt customer journey voor Medela uit via marketplaces

Medela heeft met behulp van DEPT® de volledige customer journey met marketplaces in kaart gebracht.
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

DEPT® stippelt customer journey voor Medela uit via marketplaces
DEPT® stippelt customer journey voor Medela uit via marketplaces

Medela is voor moeders, baby’s, patiënten en gezondheidsprofessionals hét leidende merk met een uitgebreid aanbod aan borstvoedingsproducten, zwangerschapskleding en andere verzorgingsproducten. Het bedrijf heeft afgelopen jaar besloten om met behulp van DEPT® de digitale transformatie te versnellen. De volledige customer journey wordt nu met marketplaces in kaart gebracht – zodat in elke stap van de klantreis de juiste producten worden aangeboden.

 

Van science naar care

De producten van Medela zijn meer dan alleen functioneel. Door middel van comfortabele producten die ook onderweg makkelijk te gebruiken zijn, geeft Medela vrouwen in elke fase van het moederschap kracht en zelfvertrouwen. Door jarenlang wetenschappelijk onderzoek, het bestuderen van natuurlijk gedrag en het luisteren naar klanten, zet Medela science om naar care – om zo de gezondheid van toekomstige generaties te koesteren.

De uitdaging

Veel van Medela’s producten worden via retailpartners en marketplaces aangeboden. Er is een mediastrategie uitgewerkt om de organische verkopen te verbeteren, de advertentiemogelijkheden van bol.com in te zetten en de eigen sociale kanalen te gebruiken. 

In een driehoekssamenwerking tussen DEPT®, Medela en bol.com worden de grenzen van adverteren op het retailplatform verlegd. Vanuit deze samenwerking ontstond de vraag: “Hoe kunnen we de zoektocht naar borstvoeding- en zwangerschapsproducten voor (aanstaande) moeders vergemakkelijken door de juiste producten te tonen voor elke fase van de zwangerschap?” Met als uiteindelijk doel het aantal verkopen verhogen door het beantwoorden van deze vraag.

DEPT® stippelt customer journey voor Medela uit via marketplaces

De customer journey-map

DEPT® en Medela creëerden in samenwerking met bol.com een journey-map om uit te zoeken wanneer welke producten het beste getoond kunnen worden in social ads. De journey-map zorgt ervoor dat (aanstaande) moeders makkelijker de juiste producten kunnen vinden en dat zij op de juiste momenten benaderd worden. Zowel tijdens als na hun zwangerschap. In de map worden niet alleen expliciete zoekopdrachten, zoals product of categorie meegenomen, maar juist ook impliciete zoekopdrachten die aangeven waar een (toekomstige) moeder zich bevindt in de moeder-baby-journey. Daarnaast zijn ook de sponsored product-campagnes flink uitgebreid, is de productcontent geoptimaliseerd op basis van zoekwoordenonderzoek en zijn er conversie-optimalisaties gedaan in de presentatie van de producten.

Een consument zoekt bijvoorbeeld naar “gender reveal versiering” of “positiekleding”. Dat zijn signalen over de fases in de zwangerschap. Deze signalen worden gecombineerd in segmenten per zwangerschapsfase, de producten die daarbij passen en de producten die Medela verkoopt. Uiteraard worden consumenten die expliciete signalen geven, door bijvoorbeeld Medela-producten of die van concurrenten te bekijken, ook meegenomen in deze segmenten. Er is exclusief gebruik gemaakt van data binnen bol.com. Deze data is anoniem samengevoegd in segmenten waardoor de privacy van consumenten gewaarborgd is. Zo kan een individueel signaal nooit worden gelinkt aan een specifieke consument.

De resultaten

Met de uitgestippelde journey-map kunnen via social advertenties zowel nieuwe prospects worden bereikt, als (aanstaande) moeders in een latere fase van hun zwangerschap opnieuw worden benaderd. Bol.com heeft de grenzen van campagnemogelijkheden verlegd op basis van ons mediaplan. De campagnes zijn always-on, waarbij de eerste indicaties erg positief zijn: 

  • Advertentiekosten zijn verlaagd met 28% 
  • Stijging van 222% in verkopen

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in