Overslaan en naar de inhoud gaan

De digitale consument anno nu

Afgelopen donderdag op het jaarlijkse evenement Consumeer Live van Wegener Media heb ik horen spreken over de trends die ons te wachten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

.

related partner content for mobile comes here

De Vlaamse Herman Konings bracht op een zeer vermakelijke wijze de verwarring van de hedendaagse consument in beeld. Hij sprak onder andere van social notworking (nu even niet!) en retrogedrag. Aan de ene kant wil de consument anno 2012 niet allleen de nieuwste snufjes aan technologie hebben maar ook volledig begrijpen. We hebben tegenwoordig apps om onze gezondheid in de gaten te houden en komen er camera's op de markt waarmee elke amateur een professioneel fotograaf kan zijn.
Anderzijds heeft de Nederlander een drang naar de basics van weleer. Zo zijn B&B's ongelooflijk hip en ruimen we tijd in om even niet mobiel of social maar gewoonweg samen te zijn.
Hij bevestigde wat wij, degenen die zich bezighouden met nieuwe media als mobiel, al langer weten; de verandering verandert snel en de hedendaagse consument is steeds moeilijker bij te benen.
Igor Beuker bracht een antwoord met zijn non-linear thinking 2.0, we moeten disruptief en out-of-the-box denken, dit in tegenstelling tot wat we nu doen (linear thinking 1.0).
Merken denken teveel aan de nieuwe media in een oud 'jasje', deze digitale revolutie waar we nu midden in zitten vereist een mentale revolutie. De consument heeft deze revolutie al doorstaan. Merken dienen rekening te houden met een eigenwijze, overal van op de hoogte en 'always connected' consument die eigen uitgever is, en zelf wel bepaalt hoe een merk een positieve bijdrage kan leveren aan zijn of haar leven. Elk merk moet deze consument centraal te zetten in de mediamix en vanuit deze consument te redeneren. Ik ben het erg met Igor eens als hij zegt dat je niet moet wachten tot de markt volgroeid is maar ga nu vast aan de slag met trends als mcommerce, automated trading, location based targeting en interactieve Crossmediale campagnes. Dan ben je klaar voor wat komen gaat..Mobile Marketing Nederland 2012 (www.MobileMarketingNederland.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in