Overslaan en naar de inhoud gaan

DDMA: Nederlander weet weinig van online privacy en deelt data vooral uit eigenbelang

De brancheorganisatie deelt inzichten over hoe Nederlanders denken over het delen van (persoons)gegevens met organisaties.
facebook tracking shutterstock
Facebook is één van de apps die gegevens wil verzamelen
© Afbeelding: Shutterstock
facebook tracking shutterstock
Facebook is één van de apps die gegevens wil verzamelen
© Afbeelding: Shutterstock

‘De parate kennis van Nederlandse consumenten over online privacy is beperkt, het onderwerp leeft ook niet echt en roept schimmige associaties op.’ Het is één van de onderzoeksconclusies uit de DDMA Privacy Monitor die vandaag gepubliceerd is. Wat niet wil zeggen dat consumenten zomaar (persoons)gegevens afstaan voor marketingdoeleinden. Dat doen ze met name als ze vertrouwen hebben in een organisatie en uit eigenbelang, bijvoorbeeld omdat ze korting krijgen via een e-mailnieuwsbrief.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in