Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkt-app Crisp neemt maaltijdbox De Krat over

De eerste Crisp-klanten krijgen vervolgens vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen.
Tessa Venker van De Krat en Eric Klaassen van Crisp
Tessa Venker van De Krat en Eric Klaassen van Crisp
Tessa Venker van De Krat en Eric Klaassen van Crisp
Tessa Venker van De Krat en Eric Klaassen van Crisp

Supermarkt-app Crisp heeft De Krat overgenomen, de maaltijdbox met veelal biologische producten direct bij de boer vandaan.

related partner content for mobile comes here

‘We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement’, zegt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp. ‘Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek.’.

September vorig jaar kondigde Crisp al de acquisitie aan van lokale leverancier De Eetfabriek, waarmee het kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken kon toevoegen.

De Krat werd in 2010 opgericht als een van de eerste maaltijdboxen in Nederland en richt zich op seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf, georganiseerd in een korte keten zonder tussenschakels. Het is sinds 2015 B Corp-gecertificeerd.

Overlap

Klaassen noemt De Krat een sterk, financieel gezond en winstgevend bedrijf met een zeer loyale, groeiende klantenkring. ‘Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap.’

Zowel op het gebied van product en propositie als op de operationele organisatie zagen Crisp en De Krat voordelen in samenwerking. In het aanbod aan leveranciers bestond er al overlap aan makers, telers en kwekers die bij beide partijen zijn aangesloten. Vanaf begin dit jaar konden klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen.

De aankomende periode wordt gebruikt om het aanbod van De Krat op te schalen met de eigen software en de logistiek van Crisp. De eerste Crisp-klanten krijgen vervolgens vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. In de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp. 

Logistieke slagkracht

‘Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten’, zegt Tessa Venker, directeur van De Krat. ‘Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten. Zij willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in