Zonnebloemcampagne ‘Zonder elkaar is iedereen alleen’
Voor de campagne maakte de Nederlandse fotograaf Koos Breukel een reeks persoonlijke portretten van vrijwilligers én hun fysiek beperkte 'gast' om te laten zien wat hun rol is in de samenleving.
In een wereld die nog nooit zó connected was, is het probleem van eenzaamheid, paradoxaal genoeg, groter dan ooit, zo constateert de Zonnebloem. 30% van de volwassen Nederlandse bevolking voelt zich soms of vaak eenzaam. Sociaal zwakkeren, zoals mensen die door een handicap of ziekte niet zo makkelijk de deur uit kunnen, worden sneller geraakt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMet een maatschappelijke helpende hand van 43.000 Zonnebloemvrijwilligers die optrekken met ruim 150.000 mensen, wilt de Zonnebloem zorgdragen voor meer sociale samenhang. Via de campagne vraagt de stichting aandacht voor de betekenis van haar werk voor jong en oud fysiek beperkten die in een sociaal isolement dreigen te raken.
Breukel regisseerde ook de nieuwe commercial. Het is zijn eerste regisseurswerk, dat in nauwe samenwerking tot stand kwam met cinematograaf Lex Brand. De commercial is te zien vanaf 26 maart tot en met 15 april. Daarna volgt een landelijke abri campagne van 16 april tot en met 23 april.
Eén van de campagnefilmpjes:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid