Overslaan en naar de inhoud gaan

Zijn bedrijven eigenlijk wel persvriendelijk?

De redactie van Elan (buren van de redactie van Communicatie) zoekt een foto van de Skoda Fabia, voor bij een artikel. Zij stuurt een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De redactie van Elan (buren van de redactie van Communicatie) zoekt een foto van de Skoda Fabia, voor bij een artikel.
Zij stuurt een mailtje naar Pon Mobiel BV, naar de dame die gaat over PR & Evenementen. Met in dat mailtje een link naar de foto die de redacteur wil aanvragen, gevonden op de website van Skoda. Hè hè, eindelijk beeld, denkt de redacteur.

related partner content for mobile comes here

Het antwoord: 'Dit is helaas geen rechtenvrije foto. Ik kan 'm voor u bestellen bij de fabriek. De kosten hiervan zijn 80 euro. Met vriendelijke groet.'

Antwoord van onze collega:
'De website die u telefonisch opgaf, werkte niet: leverde niets op. De algemene site van Skoda-auto bevat een pershoekje, maar geen (downloadable) foto's. De website van Skoda Nederland is helemaal erg: bij 'Contact' vind ik alleen een invulformulier met belachelijk veel velden, maar nergens een telefoonnummer! Een foto die ik na veel moeite vind, moet 80 euro kosten!
Wie laat er nou betalen voor zijn eigen promotiemateriaal? Ik vind het allemaal erg teleurstellend. Ik heb nu een fotootje gevonden van een Fabia, schuin van boven gefotografeerd in felrood, die een nogal lullig beeld geeft. Die ga ik dus afdrukken bij het artikel.'

Gelukkig komt pr-dame alsnog over de brug met een - middelmatige - foto en een excuusmail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in