SNS Bank in kleding


SNS Bank heeft een eigen kledinglijn, genaamd 'Scope'. Deze wordt verkocht via de site caleidoshop.nl, die deze week live is gegaan. Een deel van de opbrengst van de kleding gaat naar de Bart Foundation. Zoals naam van website en kledinglijn al suggereren, is in alle kleding 'subtiel' het SNS logo verwerkt.
De Bart Foundation (opgericht door de overleden Bart de Graaff) steunt jongeren met een ziekte of handicap die hun ambities waar willen maken. Volgens SNS past dat precies bij de bank, die ook zelfredzaamheid wil stimuleren. De Scopelijn bestond al een tijdje, maar werd tot nu toe alleen intern gecommuniceerd, naar personeel en klanten. Hoe de consument bereikt moet worden is, volgens perswoordvoerder Colette van den Elshout van SNS, 'nog niet uitgekristalliseerd'.
De doelgroep is ook niet heel precies vastgesteld, het is 'de SNS doelgroep, zelfstandige mensen die graag zelf de touwtjes in handen hebben', aldus Van den Elshout. Wel is de kleding vrij trendy, dus het zal vooral jongeren aanspreken.
Kleding en bankzaken, het lijkt wat vergezocht, maar dat past nou juist bij SNS, volgens Van den Elshout. 'Wij doen dingen anders dan andere banken, wij willen het merk juist op een andere manier laden, niet alleen via de traditionele media. Het sluit aan bij onze pay off: "Zo kan het ook".'
Voor ontwerp en productie van de kleding werkt SNS Bank samen met Company Fits, een bedrijf dat tot nu toe bedrijfskleding maakte. Score is hun eerste consumentenmerk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid