Overslaan en naar de inhoud gaan

Voormalig directeur Yellowbrick bedenkt Tapperuse, een app die het mogelijk maakt om per minuut te betalen voor uitjes

Tapperuse maakt ‘per minuut betalen’ mogelijk voor allerlei vrijetijdsbestedingen.
Miniatuurvoorbeeld
Homepage Tapperuse
© Tapperuse
Miniatuurvoorbeeld
Homepage Tapperuse
© Tapperuse

Deze week werd Tapperuse gelanceerd, een app die gebruikers per minuut laat betalen voor uitjes. De organisatie zegt hiermee in te spelen op de wereldwijde trend waarbij de consument gericht wil consumeren en betalen. De initiatiefnemers redeneren dat pretparken, sauna’s en musea vaak duur zijn.

related partner content for mobile comes here

‘En het is zonde om zoveel geld uit te geven als je spontaan bedenkt om voor een paar uurtjes even een museum in te duiken. Tapperuse moet dat probleem oplossen. De app maakt ‘per minuut betalen’ mogelijk voor allerlei vrijetijdsbestedingen. Je tapt in als je er bent, tapt uit als je weer gaat en tikt af via AfterPay.’

8 cent per minuut

De app bedacht door Wilbert Witkamp, de voormalig directeur van parkeer-app Yellowbrick. Hij denkt dat betalen per minuut ideaal is voor bijvoorbeeld jonge gezinnen, die niet de hele dag de tijd hebben of hun bezoek naar pretparken of sauna’s maar moeilijk kunnen plannen.

Witkamp: ‘Het betalen per minuut versterkt de regionale functie van het saunabedrijf. Je creëert, ongeacht het tijdstip, eenvoudig een momentje voor jezelf bij een sauna in de buurt, en betaalt alleen voor de tijd die je daar besteedt.’

Het saunatarief wordt berekend uitgaande van 8 cent per minuut met als maximum de normale dagprijs. In de toekomst zal Select Wellness Group in samenwerking met Tapperuse een variabele prijs gaan hanteren die per dag kan verschillen. Op deze wijze zijn de saunabedrijven flexibel en spelen zij in op de tendens van de markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in