Folder onverminderd populair voor informatie en inspiratie
Online? Televisie? Insta? Nee hoor, de goede oude folder staat nog altijd bovenaan, als het om informeren en inspireren gaat.
De folder is nog altijd de belangrijkste bron voor informatie en van inspiratie. Dat blijkt uit het onderzoek Retail Buying Study ’18 van IPG Mediabrands dat dit jaar voor de tweede keer is uitgevoerd. Het onderzoek onder 5500 Nederlanders bestrijkt 11 retailcategorieën (zoals supermarkten, babyverzorging, speelgoed en elektronica), en laat zien dat 40 procent van de mensen de folder noemt als bron voor informatie en inspiratie, terwijl ‘slechts’ 35 procent online noemt. Televisie (zowel content als reclame) wordt door 20 procent genoemd, huis-aan-huisbladen door 19 procent en Facebook door 12 procent. Zelf producten bekijken en vergelijken in de winkel scoort overigens nog hoger: 49 procent. (Zie grafiek hieronder.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidEh, wat is 'online' als verderop in de lijst social, webshop, zoekmachine, websites, Facebook, online folder, prijsvergelijkingssites en Instagram staan?