Overslaan en naar de inhoud gaan

Folder onverminderd populair voor informatie en inspiratie

Online? Televisie? Insta? Nee hoor, de goede oude folder staat nog altijd bovenaan, als het om informeren en inspireren gaat.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De folder is nog altijd de belangrijkste bron voor informatie en van inspiratie. Dat blijkt uit het onderzoek Retail Buying Study ’18 van IPG Mediabrands dat dit jaar voor de tweede keer is uitgevoerd. Het onderzoek onder 5500 Nederlanders bestrijkt 11 retailcategorieën (zoals supermarkten, babyverzorging, speelgoed en elektronica), en laat zien dat 40 procent van de mensen de folder noemt als bron voor informatie en inspiratie, terwijl ‘slechts’ 35 procent online noemt. Televisie (zowel content als reclame) wordt door 20 procent genoemd, huis-aan-huisbladen door 19 procent en Facebook door 12 procent. Zelf producten bekijken en vergelijken in de winkel scoort overigens nog hoger: 49 procent. (Zie grafiek hieronder.)

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Peter Wiegman

Eh, wat is 'online' als verderop in de lijst social, webshop, zoekmachine, websites, Facebook, online folder, prijsvergelijkingssites en Instagram staan?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in