Voor 57 miljoen euro aan sponsordeals in 2003
Dat meldt het vakblad Sponsor Magazine op basis van de door haar gesignaleerde deals in 2003. Voor de helft betreft het overeenkomsten op het gebied van sport. Van de sportdeals gaat het bij 38 procent om samenwerking op het gebied van voetbal. Van de overige gebieden worden de deals ongeveer gelijk verdeeld over kunst & cultuur, muziek & entertainment, maatschappij en non-spot met ieder ongeveer 13 procent.
In totaal ging er vorig jaar 37 miljoen euro naar sport (65 procent). Hiervan gaat op zijn beurt weer 21 miljoen naar voetbal. Het gemiddelde bedrag van de gesignaleerde deals bedraagt 194.000 euro. Bij sport is dit 250.000. Rekent men alleen de voetbaldeals dan wordt het bedrag nog hoger, namelijk bijna 370.000 euro.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe sponsor die in 2003 de meeste nieuwe deals afsloot of verlengde is Orange met 8 deals (Team Orange Spyker, Den Haag Sculptuur, Orange Comebacks, Koninginnedag Museumplein, Marco Borsato, Arnhem Rijnfestival, War Child en de billboarding van films op SBS6). Tweede is Heineken, derde staan Eneco Energie, Rabobank en TPG met vier deals.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid