Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtueel vliegen met KLM

Vanaf deze week is het voor iedereen mogelijk om via www.klm.com een virtuele vlucht te maken, door middel van het on line spel ‘Now…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf deze week is het voor iedereen mogelijk om via een virtuele vlucht te maken, door middel van het on line spel ‘Now Boarding’. Het spel staat tot en met 3 november 2002 in zes talen op alle zestig KLM-sites wereldwijd.

related partner content for mobile comes here

Door mee te doen kunnen vliegtickets en taxfree kortingsbonnen worden gewonnen. KLM wil hiermee een impuls geven aan de interactieve mogelijkheden van haar website. Daarnaast speelt KLM in op recent onderzoek van Forrester Research waaruit blijkt dat steeds meer mensen het internet bezoeken voor on line entertainment. Het interactieve spel is in samenwerking met Lost Boys Nederland ontwikkeld.
Bezoekers van de site kunnen samen met drie vrienden meedoen aan het interactieve spel en de rol van piloot en bemanning spelen op een virtuele vlucht. De piloot staat voor de uitdaging een originele en creatieve naam te bedenken voor het toestel en moet samen met de bemanning vijftig passagiers uitnodigen om mee te vliegen op de vastgestelde vertrekdatum. Als het toestel volgeboekt vertrekt, kunnen alle deelnemers – bemanning en passagiers - prijzen winnen. Via is de stand te volgen van alle vliegtuigen die wereldwijd deelnemen. Het interactieve spel wordt gespeeld in vier ronden. Elke ronde wordt afgesloten met een vastgestelde vertrekdatum. De vertrekdata zijn: 22 september, 6 en 20 oktober en 3 november 2002.
Om de twee weken beoordeelt een panel bestaande uit KLM- en Lost Boys-deskundigen de naam van alle volgeboekte vluchten op creativiteit en originaliteit. De bemanning van dit toestel wint vier Business Class-tickets naar de gekozen Europese bestemming. De bemanning die vertrekt met de eerste volle vlucht wordt beloond met een tax-free voucher ter waarde van EUR 50.
Alle passagiers geven hun favoriete bestemming aan voor hun droomreis en een originele uitleg waarom men daar naar toe zou willen vliegen. Aan het einde van het spel (3 november 2002) worden alle inzendingen van de passagiers op volgeboekte vluchten beoordeeld. De creatiefste inzending wordt beloond met twee tickets voor een wereldreis.
Uit onderzoek van Forrester Research (Europe’s Future Online Consumers – februari 2002) blijkt dat meer dan 10 procent van de huidige en toekomstige Europese internetgebruikers regelmatig on line spelletjes spelen. Verder wordt binnen Europa internet door 40 procent gebruikt om vakanties te plannen, terwijl ongeveer 20 procent regelmatig aandelen controleert. Ook de internetbezoekers in Amerika en Canada stellen on line entertainment erg op prijs. Het Forrester Research onderzoek (What draws the affluent online – mei 2002) wijst uit dat meer dan 35 procent minstens een keer per week meedoet aan een on line spel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in