Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsmerknaam steeds belangrijker

Consumenten hechten meer waarde aan de uitstraling van een bedrijf. Dat betekent onder meer dat de bedrijfsmerknaam belangrijker wordt in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven komt naar voren als een belangrijke consumentenwaarde in een wereldwijd onderzoek van MORI ter gelegenheid van de millenniumwisseling. In een vergelijkbaar onderzoek in 1976 werden traditionele verantwoordelijkheden als productkwaliteit en een goede prijs/kwaliteitverhouding het vaakst genoemd. In het recent uitgevoerde onderzoek leggen consumenten de nadruk op zaken als een verantwoord personeelsmanagement en ethisch en milieuverantwoord handelen. Steeds meer betrekken consumenten hun oordeel over het handelen van een onderneming in de beslissing om producten van die onderneming af te nemen. Dit impliceert dat de bedrijfsmerknaam (en de daaraan gekoppelde associaties) een grotere rol spelen in de communicatiemix. En dat maatschappelijk verantwoord handelen een belangrijke rol zou moeten spelen in de bedrijfsvoering.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in