Bedrijfsmerknaam steeds belangrijker
Maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven komt naar voren als een belangrijke consumentenwaarde in een wereldwijd onderzoek van MORI ter gelegenheid van de millenniumwisseling. In een vergelijkbaar onderzoek in 1976 werden traditionele verantwoordelijkheden als productkwaliteit en een goede prijs/kwaliteitverhouding het vaakst genoemd. In het recent uitgevoerde onderzoek leggen consumenten de nadruk op zaken als een verantwoord personeelsmanagement en ethisch en milieuverantwoord handelen. Steeds meer betrekken consumenten hun oordeel over het handelen van een onderneming in de beslissing om producten van die onderneming af te nemen. Dit impliceert dat de bedrijfsmerknaam (en de daaraan gekoppelde associaties) een grotere rol spelen in de communicatiemix. En dat maatschappelijk verantwoord handelen een belangrijke rol zou moeten spelen in de bedrijfsvoering.
<#FONT SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid