Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgeverij Crosspoints stapt via buy-out uit PCM

Na de verzelfstandigingsplannen van Het Parool kondigt nu ook uitgeverij Crosspoints aan, maker van de titels Carp, ON en Tkmst, uit PCM te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zal gebeuren per 1 januari volgend jaar, via een management buy-out door de huidige leiding, Axel van ’t Hoen, Gerard Daalhuisen en Sander Geerts. Directeur Axel van ’t Hoen laat weten, dat alleen nog enkele formaliteiten moeten worden geregeld, zoals advies van ondernemingsraden en de Raad van Commissarissen. Ook de financiering door ‘een bancaire instelling’ is rond. PCM Uitgevers heeft eerst geprobeerd Crosspoints te verkopen, maar vond geen koper.

related partner content for mobile comes here

Volgens Van ’t Hoen zullen er geen ontslagen vallen en verdwijnen er ook geen titels uit het pakket. Crosspoints, met Carp als belangrijkste blad (oplage: 160.000) heeft nog nooit winst geboekt. Volgens Gerard Daalhuisen zijn ‘de kansen op succes’ groot: naast de al aangekondigde nieuwe titel ‘1 punt 8’ liggen er plannen voor nog twee nieuwe titels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in