Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vertrouwen in merken door schandalen zwaar aangetast’

De grote boekhoudschandalen in Amerika hebben desastreuze gevolgen voor het vertrouwen van de Amerikaanse consument in merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 68 procent van de ondervraagden in een onderzoek van brandingfirma Lindsay, Stone and Briggs en AcuPOLL Precisions Research gaf aan alledaagse merken minder te vertrouwen als gevolg van de creatieve boekhoudtechnieken van bedrijven als Enron en Worldcom. Uit het onderzoek bleek volgens Campaign verder dat ondernemingen het beetje vertrouwen dat mensen nog hebben in merken in eigen hand houden.

related partner content for mobile comes here

Het vertrouwen dat mensen in bekende merken hebben is samengesteld uit een belofte van het product of de dienst en het vertrouwen in waarden en gedrag van de producent, aldus het onderzoek. Een andere uitkomst van het onderzoek was de stelling dat slechts 7 procent van de geïnterviewden zei dat A-merken slechter presteerden dan winkel- of C-merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in