Overslaan en naar de inhoud gaan

Standaard banner domineert

Adverteerders gaan maar langzaam over op nieuwe vormen van online adverteren. Uit recent onderzoek van ADTECH blijkt dat meer dan de helft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 60 procent van de banners die verkocht worden is full size, dat wil zeggen standaardformaat (468 x 60). Daarna volgt de half size (234 x 60) met bijna 9 procent. Pop-ups, pop-unders, flying of MouseMove banners en allerlei speciale DHTML-formaten zijn samen slechts goed voor 7,1 procent van alle verkochte banners. De resultaten van het onderzoek laten dus zien dat er eigenlijk niet zoveel veranderd is sinds de begindagen van online advertising. Kennelijk is door banner specialisten meer gefocust op de technische implementatie en niet zozeer op concept en het inpassen van nieuwe mogelijkheden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in