Overslaan en naar de inhoud gaan

Vooral consumptie voedings- en genotmiddelen omhoog

In mei van dit jaar was de binnenlandse individuele consumptie 2,1 procent hoger dan in dezelfde maand van vorig jaar. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei zit vooral bij voedings- en genotmiddelen. Dat volume lag in mei 5,6 procent hoger dan een jaar geleden. Volgens het CBS hangt dat ook samen met een gunstiger samenstelling van koopdagen dan vorig jaar.
De volumegroei in besteding aan diensten ligt voor de negende maand op rij rond de 2 procent. De sterkste groei doet zich daar voor bij de uitgaven aan medische- en zorgdiensten, vervoer en communicatie.

related partner content for mobile comes here

Het volume van de bestedingen aan duurzame goederen ligt 1,9 procent lager dan een jaar geleden. Met uitzondering van consumentenelektronica en vervoermiddelen is aan alle artikelgroepen minder besteed. De grootste dalingen deden zich voor in schoeisel, lederwaren, kleding en textiel. Ook aan woninginrichting en huishoudelijke artikelen werd minder uitgegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in