Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarde wereldmerken onder druk

Onder de haperende marktomstandigheden hebben ook wereldmerken te lijden. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van ’s werelds meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door financiële schandalen en veranderingen van consumentenvoorkeuren is zeker de helft van de honderd topmerken in waarde gedaald. De volgorde voor de eerste vier merken bleef dezelfde als vorig jaar. De nummer 1, Coca-Cola, wist tegen de stroom in de merkwaarde nog op te vijzelen van 68,9 miljard dollar naar 69,6 miljard, mede door introductie van Diet Coke with Lemon. Microsoft, IBM en General Electric, de nummers 2, 3 en 4, zagen de waarde van hun merk met minstens een paar procent dalen. Nokia moet Intel dit jaar voor laten gaan. De waarde van sigarettenfabrikant Marlboro steeg met tien procent, onder meer door presentatie van meer sigarettensoorten. Eerste Nederlandse merk in de lijst is Philips op de 60e plaats. Shell volgt op nummer 83 en Heineken op 88.De tien meest waardevolle merken

related partner content for mobile comes here

RANK / BRAND / 2002 BRAND VALUE ($billions)
1 COCA-COLA 69.6
2 MICROSOFT 64.1
3 IBM 51.2
4 GE 41.3
5 INTEL 30.9
6 NOKIA 30.0
7 DISNEY 29.3
8 McDONALD'S 26.4
9 MARLBORO 24.2
10 MERCEDES 21.0

Data: Interbrand Corp., J.P. Morgan Chase

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in