Overslaan en naar de inhoud gaan

Deloitte consulting wijzigt naam

Deloitte Consulting maakt bekend dat het zoeken naar een nieuwe naam voor het bedrijf succesvol is afgerond. De nieuwe naam - waarvan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe naam, Braxton, is een handelsmerk dat sinds 1984 eigendom van het bedrijf is toen zij het internationale management adviesbureau, Braxton Associates, overnam. Doug McCracken CEO van Deloitte Consulting licht toe: ‘Wij zijn er trots op een naam als Braxton te gaan gebruiken als onze nieuwe naam. Het is een elegante en praktische oplossing, eigenlijk te vergelijken met de adviezen die wij onze cliënten de afgelopen 57 jaren al geven. Het is een eenvoudige en makkelijk te onthouden naam, die voldoende uitstraling heeft voor een van 's-werelds grootste organisatie-adviesbureau. Het is een tijdloze naam die het zowel nu als in de toekomst goed zal doen.’

related partner content for mobile comes here

De naam Braxton bleek de meest populaire onder eigen medewerkers toen hen eerder dit jaar om input voor een nieuwe naam werd gevraagd. Onafhankelijk daarvan adviseerde ook Deloitte Consultings merkenadviseur, Interbrand, het gebruik van deze naam, nadat zij duizenden andere mogelijkheden had onderzocht.

Brian Fugere, Chief Marketing Officer van Deloitte Consulting zegt: ‘Laten we eerlijk zijn, de wereld heeft genoeg van rare, nieuw uitgevonden of de meest vreemde bedrijfsnamen. Onze eigen medewerkers maakten ons dat nadrukkelijk duidelijk toen we hen daarom vroegen. Onder de 40 mogelijke namen op onze short-list die werden getest op de internationale markten, bleek Braxton de naam die iedere keer werd uitgekozen voor wat betreft de taalkundige acceptatie en culturele associatie. Voor een bedrijf als het onze dat in 33 landen werkzaam is, is dat van groot belang. Als een bestaand handelsmerk heeft Braxton een positieve naamsbekendheid, hetgeen ons de mogelijkheid geeft om die naam snel in te voeren met minder investeringen dan sommige van onze concurrenten.’

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in