Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM kan niet zonder IT

CRM, het professioneel managen van klantcontacten, bedient zich van steeds verfijndere technologieën. En met de databanken, netwerken en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat CRM niet meer zonder de inschakeling van de informatietechnologie kan, hoeft geen betoog. Een datawarehouse - een uitgebreide databank met klantgegevens, bedrijfs- en externe informatie - is onmisbaar, evenals een goed toegankelijk CRM-softwaresysteem. Zoiets is voor een marketeer die de nodige kaas heeft gegeten van IT nog wel te behappen. Maar daarnaast is ook analytische CRM-software nodig om conclusies te kunnen trekken uit de beschikbare informatie, om prognoses te kunnen doen, om de behoeften van de consument te peilen en om de 'waarde' van klanten te bepalen. Bepaald geen simpele kost, en dus is de inschakeling van ervaren datamining-experts geen overbodige luxe. Zij kunnen ook adviseren over vragen als:

related partner content for mobile comes here

- Zijn de te verzamelen gegevens (de kengetallen) toegesneden op het specifieke CRM-doel?

- Welke gegevens moeten we boven tafel krijgen om de juiste maatregelen te kunnen nemen en welk type data-bank is voor ons doel het meest geschikt?

En verder dient er op de volgende punten te worden gelet:

- Zijn de (klant)gegevens altijd beschikbaar voor ieder die in contact staat met de klant?

- Wie is waarvoor verantwoordelijk en welke eisen worden er gesteld aan de verschillende betrokkenen?

- Via welke kanalen communiceren we met de klant (hotline, call center, internet)?

< SIZE=1>bron: Direkt Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in