Nauwelijks meer winst Publicis


Op de Amerikaanse markt daalde de ‘organische’ winst met 6,2 procent, terwijl Europa (bijna de helft van de totale winst) een 4,3 procent stijging liet noteren. Maar zonder acquisities daalde de winst met 3,3 procent. Azië-Pacific doet het beter met plus 4,8 procent en een organische groei van 3,4 procent. De rest van de wereld profiteerde van een verbetering in de Latijns-Amerikaanse bestedingen en dat betekende 3,8 procent meer winst en 9,5 procent organische groei. Publicis Chairman-ceo Maurice Levy meldt een toename van de new business voor netto 684,4 miljoen dollar. Levy zegt dat de reclamemarkt nog steeds niet goed is, maar voor het vierde kwartaal verwacht hij dankzij acquisities en productintroducties ‘significante bestedingengroei’. Verder meldde hij nog aan Adage dat de acquisitie van Bcom3 Group in september kan worden afgerond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid