Parool overweegt verkoop hele voorpagina
Het Parool overweegt als eerste krant in Nederland de volledige voorpagina te verkopen als advertentie. De krant wil stunten met een reeks…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat zegt Parool-directeur Rob Steenbergen vandaag in Trouw. Hij zegt dat de krant zich moet profileren als ‘brutaalste jongetje van de klas’. Het verkopen van de voorpagina, tot nu toe taboe in Nederland, noemt hij een ‘serieuze mogelijkheid’. Het Parool boekt fikse verliezen, wat heeft geleid tot plannen bij de redactie om de krant te verzelfstandigen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het Parool verkocht na de restyling van enkele jaren terug al eens pagina 3 aan een adverteerder. Ook denkt Steenbergen erover om korting te geven aan adverteerders die lang van tevoren boeken. ‘Net zoals Basiq Air doet met vliegtuigstoelen.’ Ook tabloidformaat is een optie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid