Overslaan en naar de inhoud gaan

Softwarebedrijf beantwoordt kritiek met gratis consultancy

De ophef rond haar radiocommercials heeft softwarebedrijf SAS doen besluiten om kwakkelende bedrijven gratis de helpende hand te reiken. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een aantal van de in de commercials genoemde bedrijven heeft aan de bel getrokken en ook buitenstaanders hebben laten weten de knipoog niet op prijs te stellen. Onder het mom van 'niet alleen praten, maar ook doen', heeft SAS besloten om als antwoord op de kritiek bedrijven die in financiële problemen verkeren, aan te bieden gratis gebruik te maken van de consultancy services van SAS op het gebied van bedrijfsinformatiesystemen. SAS is bereid zo'n 100.000 euro te investeren in dit aanbod.

related partner content for mobile comes here

De gewraakte spotjes zijn in de laatste twee weken van juli en de eerste week van augustus uitgezonden. Het initiatief om als ‘tegenprestatie’ bedrijven de helpende hand toe te steken is genomen nadat een aantal mensen had geklaagd. ‘De spotjes hebben een duidelijke kwinkslag en iedereen snapt dat het “over the top”? is wat we zeggen. Maar we wisten vooraf dat wij hiermee op het randje communiceren. Nu er toch mensen zijn die dit kwalijk vinden, hebben we besloten onze verantwoordelijkheid te nemen door onze diensten gratis aan te bieden aan slecht draaiende bedrijven die een blik van een buitenstaander nodig hebben om hun bedrijfsinformatiesystemen door te lichten. Op basis van dit advies kunnen zij maatregelen nemen om efficiency-voordelen te halen. Normaliter brengen wij deze consultancy in rekening’, zegt Bob van Dulken, marketing en sales directeur van SAS Nederland.

Het bedrijf zendt deze en volgende week de campagne opnieuw uit, waarbij een aantal nieuwe spotjes is te beluisteren. Onder andere de echecs van Enron en Sport7 worden met een knipoog op de korrel genomen. De campagne is te beluisteren via Radio 1, Radio 2 en Business News Radio.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in