Overslaan en naar de inhoud gaan

Parool-directeur: ‘Ontwikkelingen gaan mij te hard’

Parool-directeur Rob Steenbergen vindt de ontwikkelingen rond Het Parool ‒ het mogelijk uittreden uit uitgeversconcern PCM ‒ en met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steenbergen: ‘Wellicht is er meer perspectief voor Het Parool buiten PCM, maar we hebben gisteren het PCM-bestuur een viertal alternatieven gepresenteerd om binnen PCM door te gaan, en een tweetal om zelfstandig te worden. Theoretisch is de kans om binnen PCM te blijven nog open, maar verzelfstandiging lijkt meer perspectief te bieden. De PCM-top moet zo’n besluit uiteindelijk bekrachtigen.’

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor het mogelijk uittreden uit PCM is de eis van het krantenconcern om Het Parool uit de rode cijfers te krijgen. Steenbergen: ‘Uit de analyses die wij hebben gemaakt, blijkt dat we de “nul” volgend jaar nog niet halen, maar wel bijna.’ Als PCM inderdaad instemt met het uittreden van Het Parool, moeten Steenbergen en de zijnen op zoek naar een nieuwe eigenaar, omdat de Stichting Het Parool (dat 57,4 pct van PCM bezit) naar verwachting gewoon grootaandeelhouder van dat concern blijft.

Ingewijden verwachten dat ‘reguliere’ investeerders niet staan te trappelen om kapitaal in Het Parool te steken. Zij wijzen erop dat een gebrek aan winstgevendheid binnen PCM, buiten dat concern niet snel zal veranderen. In hun ogen zou Het Parool het beste af zijn in het ‘publieke domein’, bijvoorbeeld met steun van het Bedrijfsfonds voor de Pers of in een ‘AT5-achtige constructie’ met steun van de Gemeente Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in