Overslaan en naar de inhoud gaan

Carat: reclamebestedingen in ijs flink gestegen

Er gaat behoorlijk wat reclamegeld om in de ijsbranche, over de laatste 3 jaar gemiddeld 11,5 miljoen euro, zo meldt mediabureau Carat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ziet er bovendien naar uit dat de groei aanhoudt, gezien de 37 procent stijging die er tot 14 juli 2002 in vergelijking met vorig jaar is gerealiseerd. Adverteerder Iglo Mora blijft met de Ola impulsijsjes en
Hertog schepijs in dit segment veruit de grootste adverteerder met volgens BBC-cijfers zo’n 9,3 miljoen euro in 2001. Nestlé Nederland met Motta ijsjes als Frubetto en Fruitjoy investeert een stuk minder: 1,1 miljoen euro. Haagen Dazs was de derde grootste adverteerder met 773.000 euro. Masterfoods met onder andere Snickers ijsjes was in 2001 hekkesluiter met 508.000
geïnvesteerde media-euro’s.

related partner content for mobile comes here

De televisie is veruit het belangrijkste middel om ijsjes te verkopen. Maar liefst driekwart van de 11,7 miljoen euro, vloeit naar de televisiezenders. Buitenreclame is een goede tweede met een aandeel van 8,2 procent,
op de voet gevolgd door de bioscoop (6,4 procent) en vrouwenbladen met 5,8 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in