AOL sloot dubieuze reclamecontracten
America Online en partnerbedrijven blijken jarenlang bij elkaar grote advertentiecontracten te hebben afgesloten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Door het onderzoek van de Amerikaanse beurswaakhond, de Securities and Exchange Commission (SEC), komt er steeds meer informatie boven water over de boekhouding van AOL. Dus ook over de advertentiecontracten. Zo blijkt AOL voor 30 tot 50 miljoen dollar te hebben geïnvesteerd in Oxygen Media. AOL ondersteunde het bedrijf onder meer bij het aanbieden van content op dochterpagina's van AOL Time Warner, schrijft Webwereld. In ruil daarvoor adverteerde Oxygen voor ongeveer 100 miljoen dollar bij America Online, ongeveer 3,4 procent van de jaaromzet van AOL. Met WorldCom had AOL een soortgelijke overeenkomst als met Oxygen, evenals met het zelf ook onder vuur liggende Qwest Communications.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid