Overslaan en naar de inhoud gaan

AOL sloot dubieuze reclamecontracten

America Online en partnerbedrijven blijken jarenlang bij elkaar grote advertentiecontracten te hebben afgesloten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door het onderzoek van de Amerikaanse beurswaakhond, de Securities and Exchange Commission (SEC), komt er steeds meer informatie boven water over de boekhouding van AOL. Dus ook over de advertentiecontracten. Zo blijkt AOL voor 30 tot 50 miljoen dollar te hebben geïnvesteerd in Oxygen Media. AOL ondersteunde het bedrijf onder meer bij het aanbieden van content op dochterpagina's van AOL Time Warner, schrijft Webwereld. In ruil daarvoor adverteerde Oxygen voor ongeveer 100 miljoen dollar bij America Online, ongeveer 3,4 procent van de jaaromzet van AOL. Met WorldCom had AOL een soortgelijke overeenkomst als met Oxygen, evenals met het zelf ook onder vuur liggende Qwest Communications.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in