Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen reden voor optimisme bij WPP

Het inkomen voor belastingen van WPP Group is het eerste halfjaar teruggelopen met 17 procent naar ongeveer 330 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP verwacht geen herstel voor het einde van het jaar.Zoals topman Sir Martin Sorrell eerder dit jaar al verschillende keren meldde verwacht het marketingservices concern ‘niet eerder dan 2003, of misschien wel 2004’ enig herstel. De koers daalde met 5 procent en kwam vanmorgen uit op 477 pence per aandeel, volgens Reuters. In Noord-Amerika, 44.7 procent van het WPP-inkomen, ging het inkomen met 6.3 procent omlaag. Groot-Brittannië zag wel een groei: 3.9 procent en ook op het Europese continent werd succes geboekt met een groei van 7,6 procent. Het slechtst gaat het met de pr-tak (onder meer Burson-Marsteller en Hill & Knowlton), waar een daling werd genoteerd van 11,2 procent. Media en reclame moest ook een teruggang accepteren. Deze tak, met Ogilvy & Mather, J Walter Thompson, Young & Rubicam Advertising, Red Cell, MindShare en Mediaedge:cia fell noteerde een min van 2 procent. WPP lijkt een beetje te gokken op een herstel in 2004, als de Amerikaanse presidentsverkiezingen en de Olympische Spelen in Athene plaatsvinden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in