Overslaan en naar de inhoud gaan

Commissie hekelt reclame Dierenbescherming

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de reclame die de Dierenbescherming vorige maand in spotjes op televisie en radio maakte voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Dierenbescherming prijst de biologische zuivelproducten aan omdat deze afkomstig zijn van koeien die in de wei lopen. ‘Koeien horen in de wei, dus kies ook voor biologische zuivel’, aldus de boodschap van de Dierenbescherming.

related partner content for mobile comes here

Volgens de commissie wekt de organisatie daarmee ten onrechte de indruk datalleen biologische zuivel afkomstig is van koeien die in de wei staan, terwijl 90 procent van de koeien van ‘gangbare’ melkveehouders ook weidegang krijgt. Slechts circa 2 procent van de in Nederland aangeboden melk is afkomstig van de biologische melkveehouderij.

De NMV is blij met de uitspraak. De belangenclub vindt dat de Dierenbescherming in de spotjes een verkeerd beeld schetst van de reguliere melkveehouderij. De Dierenbescherming beraadt zich nog over een eventueel hoger beroep, om de spotjes volgend jaar zomer te kunnen herhalen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in