Overslaan en naar de inhoud gaan

De uittocht van de Proctoids

Procter & Gamble-mensen lijken de laatste jaren in groten getale het nest te verlaten. Hebben zij kans van slagen bij andere ondernemingen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze worden ook wel Proctoids genoemd, met referentie naar het hoge kloongehalte van Procter & Gamble-executives, streng opgevoed en opgeleid volgens de heilige P&G-principes aan wat wel de beste ‘marketingacademie’ ter wereld wordt genoemd. De saneringen van de afgelopen jaren en de centralisatie van de Europese operaties in Genève hebben een uittocht van P&G-executives op gang gebracht. Volgens sommigen zullen deze executives het moeilijk krijgen in een andere onderneming. Is dat zo? Marketing Week is langsgegaan bij een aantal ex-Proctoids en stelt vast dat het op zich wel meevalt. John Hardie bijvoorbeeld is bezig met een succesvolle carrière als directeur bij Walt Disney Television International. Hardie waarschuwt er wel voor dat de P&G-marketingmethode niet simpelweg kan worden toegepast in een andere business: ‘Probeer niet om hetzelfde procédé toe te passen. Je kunt overkomen als arrogant of als iemand die het niet snapt en zult het niet redden.’ Ex-P&G’ers moeten dus veel aanpassingsvermogen hebben. Het belangrijkste verschil tussen P&G en andere ondernemingen: ‘P&G is goed in de marketing van producten die niet beter zijn dan de rest.’

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in