Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivendi Universal wil los van moederbedrijf

De leiding van film- en televisiebedrijf Vivendi Universal Entertainment wil de onderneming losmaken van het Franse moederbedrijf. Deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Financial Times sprak met een van de bazen van Vivendi Universal Entertainment in de Verenigde Staten. Volgens deze niet bij naam genoemde man had Entertainment altijd al los van het moederbedrijf moeten staan. Het filmbedrijf heeft nooit kunnen profiteren van de beoogde synergie tussen Entertainment en de andere Vivendi-onderdelen. Het Franse moederbedrijf zou overwegen haar belang van 86 procent in het filmbedrijf te verkopen. Analisten schatten de waarde van Entertainment tussen de 10 en 15 miljard dollar. Dit past in de strategie van Vivendi Universal om 10 miljard aan bezittingen van de hand te doen om het bedrijf financieel uit het slop te trekken, aldus Webwereld.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in