Uw partner in loze beloftes


Naast 'Uw partner in [VUL HIER UW BRANCHE IN]' kennen we natuurlijk ook het tenenkrommende '4U', vaak in combinatie met het woord 'specialist'. U kent ze wel. 'De [VUL HIER UW BRANCHE IN] -specialist 4U'. Horeca, elektro, automatisering etc. Over automatisering gesproken. Hoeveel automatiseringsbedrijven zouden niet gedacht hebben dat ze met 'IT works 4U' de nieuwe 'Just do it' hadden bedacht?
Loze beloftes worden niet alleen door MKB'ers gedaan. Dat laat BP zien. De pay-off 'Net een beetje beter.' zegt helemaal niets en de belofte wordt op geen enkele concrete wijze bewezen. Ik moet nog steeds zelf tanken, zelf afrekenen en de shop zelf ziet eruit als elk ander pompstation. Ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs de freebees hebben me niet kunnen overtuigen. Het zou wat anders zijn als ik aan zou komen rijden en plaats zou mogen nemen in een massagestoel en gedurende vijf minuten even heerlijk kon ontspannen, terwijl mijn auto werd volgetankt, de bandenspanning gecontroleerd en de ruiten werden schoongemaakt. Dat vind ik 'Net een beetje beter'. Maar niets van dat alles bij BP, de payoff is een lege huls. Hulde natuurlijk voor het bureau dat die zin er door heeft gekregen. Briljant accountwerk. Video opnames van de presentatie bij de klant zouden zonder enige twijfel de basis kunnen vormen voor 'The truth in advertising part II'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe ergste zijn toch wel de payoffs met 'meer dan' of 'en meer' erin. Het liefst nog voorzien van drie ijzingwekkend spannende puntjes. Je kent ze wel. "Voor [VUL HIER UW BRANCHE IN]...en meer." of "Meer dan [VUL HIER UW BRANCHE IN]." Wat je daarmee feitelijk openlijk vertelt is dat je eigenlijk geen flauw benul hebt wat het bestaansrecht van je onderneming of je product is. En daarmee maak je het voor de consument wel ongelooflijk lastig om juist voor jouw bedrijf of product te kiezen.
Wat vinden jullie de ergste loze belofte?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid