Overslaan en naar de inhoud gaan

Uw partner in loze beloftes

In een tijd waarin onderscheid en keuzes durven maken ten aanzien van je positionering van cruciaal belang zijn is het toch wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast 'Uw partner in [VUL HIER UW BRANCHE IN]' kennen we natuurlijk ook het tenenkrommende '4U', vaak in combinatie met het woord 'specialist'. U kent ze wel. 'De [VUL HIER UW BRANCHE IN] -specialist 4U'. Horeca, elektro, automatisering etc. Over automatisering gesproken. Hoeveel automatiseringsbedrijven zouden niet gedacht hebben dat ze met 'IT works 4U' de nieuwe 'Just do it' hadden bedacht?

related partner content for mobile comes here

Loze beloftes worden niet alleen door MKB'ers gedaan. Dat laat BP zien. De pay-off 'Net een beetje beter.' zegt helemaal niets en de belofte wordt op geen enkele concrete wijze bewezen. Ik moet nog steeds zelf tanken, zelf afrekenen en de shop zelf ziet eruit als elk ander pompstation. Ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs de freebees hebben me niet kunnen overtuigen. Het zou wat anders zijn als ik aan zou komen rijden en plaats zou mogen nemen in een massagestoel en gedurende vijf minuten even heerlijk kon ontspannen, terwijl mijn auto werd volgetankt, de bandenspanning gecontroleerd en de ruiten werden schoongemaakt. Dat vind ik 'Net een beetje beter'. Maar niets van dat alles bij BP, de payoff is een lege huls. Hulde natuurlijk voor het bureau dat die zin er door heeft gekregen. Briljant accountwerk. Video opnames van de presentatie bij de klant zouden zonder enige twijfel de basis kunnen vormen voor 'The truth in advertising part II'.

De ergste zijn toch wel de payoffs met 'meer dan' of 'en meer' erin. Het liefst nog voorzien van drie ijzingwekkend spannende puntjes. Je kent ze wel. "Voor [VUL HIER UW BRANCHE IN]...en meer." of "Meer dan [VUL HIER UW BRANCHE IN]." Wat je daarmee feitelijk openlijk vertelt is dat je eigenlijk geen flauw benul hebt wat het bestaansrecht van je onderneming of je product is. En daarmee maak je het voor de consument wel ongelooflijk lastig om juist voor jouw bedrijf of product te kiezen.

Wat vinden jullie de ergste loze belofte?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in